четверг, 5 февраля 2015 г.

გაკვეთილის გეგმა

საქართველოს მდინარეები.

 საგანი
  საქართველოს   გეოგრაფია
 გაკვეთილის თემა
საქართველოს შიგა წყლები
კლასი
      IX
აქტივობის  მიზნები  და   მისაღწევი  შედეგები.
 ახასიათებს  საქართველოს  ბუბებრივ  პირობებს.
ერევნული  სასწავლო  გეგმით  განსაზღვრული  მისაღწევი  შედეგი/ინდიკატორები.
მიზანი  მიღწეულიათუ  მოსწავლეადგენს  მიზეზ  შედეგობრივ   კავშირებს  ფიზიკურ  გეოგრაფიულ  პარამეტრებს  შორის  და  მსჯელობს  მათ  გეოგრაფიაზე  (მაგ;საქართველოს  რელიეფის  ფორმებს  და  ჰავის  თავისებურებებს  უკავშირებს  ჰიდროგრფიული  ქსელის  ჩამოყალიბებაგავრცელებასამ  მაჩვენებლების  მიხედვით  ადარებს  დასავლეთ  და  აღმოსავლეთ  საქართველოს;

რუკის  და  სხვა  ინფორმაციის   გამოყენებით  ახასიათებს  მნიშვნელოვან  გეოგრაფიულ  ობიექტებს   და  მოვლენებს, მათგან  გამოარჩევს  რეკორდული  მაჩვენებლების  მქონეს (ნალექიანობაქარიანობამეწყერი, და სხვა) და  ავსებს  შესაბამის  კონტურულ  რუკას;

რუკებისა  და  ტექსტური  მასალის  გამოყენებით  ღწერს  საქართველოსატთვის  დამახასიათებელ  მნიშვნელოვან  რესურსებს  მინერალურწყლებს, სიმძლავრე  ენერგია,და  აკავშირებს  მოსახლეობის  სამეურნეო  საქმიანობასთანაღნიშნული  მახასითებლების  მიხედვითაჯგუფებს  საქართველოს   რეგიონებს.

აგროვებს  ინფორმაციას  საქართველოს   ატლასშიადარებს  საქართველოს  ორ  განსხვავებულ  რეგიონსთვალსაჩინო  ნიშნების  მიხედვით  (მდებარეობის რელიეფის  კლიმატისჰიდროგრაფიული,ქსელის  და  სხვამსგავსება  განსხვავებას  გამოსახავს  მისთვის  მისაღები  ფორმით.

ადარებს  და  აჯგუფებს  საქართველოს  ენერგეტიკულ  რესურსებს. მაგტრადიციულიალტერნატიულიენერგეტიკული  რესურსები  გარემოს  დაცვითი  უსაფრთხოების  მიხედვით.

ეცნობა  მდგრადი  განვითარებისგარემოს  დაცვით  თემებს,   გამოყოფს  მათგან  საქართველოსათვის  აქტუალურს  და  მსჯელობს  გამომწვევ  მზეზებზე  და  შედეგებზე.



გაკვეილის  მნიშვნელობა  და  აქტუალობა.
საქართველოს  კანონმდებლობით; – წყალი  უნიკალური  და  უპირველესისასიცოცხლო  მნიშვნელობისადამიანისცხოველთა  სამყაროს   და  მცენარეული   საფარის  არსებობისათვის  აუცილებელიდა  საქართველოს  ეკონომიკისგანვითარებისათვის  უმნიშვნელოვანესი  ბუნებრივი  რესურსია. 
საქართველოს  კონსტუტუციით  ადამიანის  ჯამრთელობისათვის  უსაფრთხო  გარემოს  უზრუნველსაყოფადსაზოგადოების  ეკოლოგიური  დაეკონომიკური  ინტერესბის  შესაბამისად, ახლანდელი  დამომავალი  თაობების  ინტერესების  გათვალისწინებით  სახელმწიფო   უზრუნველყოფს  გარემოს  დაცვას  და  შესაბამისადგარემოს  შემადგენელი  ძირითადი  კომპონენტისწყლის  დაცვას.

ყველა  საქართველოში  მცხოვრებივალდებულია  უზრუნველყოს  წყლის  რაციონალური  და  მდგრადი  გამოყენება  და  დაცვაარ  დაუშვას  მისი  გაბინძურებადანაგვიანება  და  დაშრეტა.

საქართველოს  სახმელეთო  ტერიტორიაზემის  წიაღშიკონტინენტურ  შელფშიტერიტორიულ  წყლებში  და  განსაკუთრებულ  ეკონომიკურ  ზონაში  არსებული  წყალი  საქართველოს   ეროვნული  სიმდიდრეა  და  მას  სახელმწიფო  იცავს.

წყლის  შესახებ  კანონი  საქართველოს  პარლამენტმა  1997ის  16  ოქტომბერს  მიიღო.

აქტივობისმიზნები  და  მისაღწევი   სედეგები.












მოსწავლე  ახასიათებს  და  აანალიზებს   საქართველოს  ბუნებრივ  პირობებს.
 შავი  ზღვის  და  კასპიის  ზღვის  აუზის  მდინარეების   თავისებურებების  შესწავლაყურადღების  გამახვილებამათ  საზრდოობაზემსგავსება  ბანსხვავებაზე  და  განაწილებაზე.
წიგნთან  და  კომპიუტერთან  დამოუკიდებელი  მუშაობის  თანამშრომლობის  უნარჩვევების  და  ყურადღების  განვითარება. 
შეძლონ  ლიხის   წყალგამყოფი  ქედის  გამოყენებით  დასავლეთის  და  აღმოსავლეთისშავი  და  კასპიის  ზღვის  აუზების T ცხრილში  დახარისხებასათავე, შესართავიმიმართულებასაზრდოობარელიეფის  გავლენა  დინების  ხასიათზერეჟიმი  ჰავასთან  დაკავშირებითსიმძლავრე  ენერგიასამეურნეო  მნიშვნელობა  ენერგიტიკული  და  საირიგაციო  მნიშვნელობის  თვალსაზრისით.   შეუძლიათ   საკუთარი  სოფლის  მდინარეზეც  ისაუბრონმოძიებული   მასალის  მიხედვით  (რომელიც  დავალებად  მიეცემა.)

სასწავლო  მასალა  და  ტექნიკური  რესურსები.








მე  IX კლასის  სახელმძღვანელო  საქართველოს  გეოგრაფია.
საქართველოს  ფიზიკური  რუკა–1;600 000,.
კომპიუტერიპროექტორიცარციდაფაფურცლებიფანქარიპასტა.                                                                  

განსავითარებელი  უნარებიმუშაობა  რუკაზემათ  შორის  კონტურულზეკომპიუტერთან  თანამშრომლობამსჯელობისნასწავლის  გამეორებითა  და  გამოყენებით  ყურადღების  განვითარება.
  

მოსწავლეებმა  უნდა  იცოდნენ;











)საქართველოს  მდებარეობა  საზღვრები.

)ლიხის  წყალგამყოფი  ქედის  მნიშვნელობადასავლეთის  და  აღმოსავლეთის  განსაზღვრა.

)გაიხსენონ   შავი  ზღვის  მნიშვნელობა.

)ჩამოთვალონ  დასავლეთის  და  აღმოსავლეთის  მდინარეების  სახელები.
)ჩამოთვალოს  ძირითადი  კლიმატწარმომქმნელი  ფაქტორები.

)თანამედროვე  ეკოლოგიური   პრობლემები.


გაკვეთილის  მსვლელობა;
დავალების  შემოწმებას  (5)ეთმობა.
მასწავლებლის  თხოვნით  მოსწავლეები  იხსენებენ  მდინარის  შემადგენელ  ნაწილებს  და  განმარტავენ  მათ  მნიშვნელობას(5).
ამის  შემდეგ  კლასი  იყოფა  ორ  ჯგუფად;
Iჯგუფი  მუშაობს  შავი  ზღვის  აუზის  მდინარეებზეიყენებენ  T ცხრილს 
IIჯგუფი  კასპიის  ზღვის  მდინარეებზე  დაიყენებენ  T ცხრილს.

1.ჯგუფი  ამზადებს  ცნობას  )–  და  მათ  ქვეშ  მოთავსებულ  სავარჯიშოებს.
2)მუშაობს  ) და ) წყაროებზე  და  მატ  ქვეშ  მოტავსებულ  სავარჯიშოებზე  10).
სავარჯისოს  დასრულების  შემდეგ  მოსწავლეები  ცვლიან  კონტურულ  რუკებს  და  ერთმანეთის  ნამუშევრებს  ამოწმებენ.
პასუხების  პრეზენტაციას  (5). ეტმობა.
ტბებისა  და წყალსაცავების  თავისებურებების   გახსენების  შემდეგ  1)ჯგუფი  ამზადებს   ქვეთავს  ;  ტბებიხოლო  2)ჯგუფი  ქვეთავს  წყალსაცავებიჩანჩქერებზე  ორივე  ჯგუფი  მუშაობს  და  ორივე  ჯგუფი  პასუხობს   შესაბამის  სავარჯიშოებსაც(10). პასუხების  პრეზენტაციას  (5). ეთმობა.
შეფასება;
პასუხების  ეფასებისას  მასწავლებელი  ყურადღებას  მიაქცევს  კონტურულ  რუკებზე  მუშაობისა  და  მსჯელობის  უნაარსაგრეთვე  მოსწავლეები  ფასდებიან  იმ  მიზნებიდან  გამომდინარერომელიც  გაკვეტილის  დასაწყისში  დაისახადავაკვირდები  მოსწავლეების  პასუხებს  და  შედეგებიდან  გამომდინარეს  შევაფასებ  შემდეგი  კრიტერიუმების  მიხედვით; 

)ინფორმაციის  ანალიზისინტერპრეტაციის  და  კლასიფიცირების  უნარი;
)მიზეზშედეგობრივი  კავშირების  დადგენის  უნარი.
)საკიუთარი  მოსაზრების  გამოთქმისარგუმენტებისა  და  დასკვნების  გაკეტების  უნარისეფასება  იქნება  განმავიტარებელი  სიტყვიერი  და  განმსაზღვრელიშეფასდებიან  ინდივიდუალურად.



2
1
0
კომპონენტები
დიახ
საშუალოდ
არა
1.საგაკვეთილოპროცესშიჩართულობა.



2. გეოგრაფიული ინფორმაციის მოძიების და ინტერპრეტაციის უნარი.



3.გეოგრაფიული კვლევის და ანალიზის უნარი




4. პრეზენტაციისუნარი.



5.ჯგუფში ეფექტური მუშაობა


                             


Комментариев нет:

Отправить комментарий