საქართველოს მდინარეები.
საგანი
|
საქართველოს
გეოგრაფია
|
|
გაკვეთილის თემა
|
საქართველოს შიგა წყლები
|
|
კლასი
|
IX
|
|
აქტივობის მიზნები და მისაღწევი შედეგები.
|
ახასიათებს საქართველოს ბუბებრივ პირობებს.
|
|
ერევნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები.
|
მიზანი მიღწეულია, თუ მოსწავლე; ადგენს მიზეზ შედეგობრივ კავშირებს ფიზიკურ გეოგრაფიულ პარამეტრებს შორის და მსჯელობს მათ გეოგრაფიაზე (მაგ;საქართველოს რელიეფის ფორმებს და ჰავის თავისებურებებს უკავშირებს ჰიდროგრფიული ქსელის ჩამოყალიბება–გავრცელებას. ამ მაჩვენებლების მიხედვით ადარებს დასავლეთ და აღმოსავლეთ საქართველოს;
რუკის და სხვა ინფორმაციის გამოყენებით ახასიათებს მნიშვნელოვან გეოგრაფიულ ობიექტებს და მოვლენებს, მათგან გამოარჩევს რეკორდული მაჩვენებლების მქონეს (ნალექიანობა,
ქარიანობა, მეწყერი, და სხვა) და ავსებს შესაბამის კონტურულ რუკას;
რუკებისა და ტექსტური მასალის გამოყენებით ღწერს საქართველოსატთვის დამახასიათებელ მნიშვნელოვან რესურსებს მინერალურწყლებს, სიმძლავრე ენერგია,და აკავშირებს მოსახლეობის სამეურნეო საქმიანობასთან. აღნიშნული მახასითებლების მიხედვით, აჯგუფებს საქართველოს რეგიონებს.
აგროვებს ინფორმაციას საქართველოს ატლასში, ადარებს საქართველოს ორ განსხვავებულ რეგიონს, თვალსაჩინო ნიშნების მიხედვით (მდებარეობის, რელიეფის კლიმატის, ჰიდროგრაფიული,ქსელის და სხვა. მსგავსება განსხვავებას გამოსახავს მისთვის მისაღები ფორმით.
ადარებს და აჯგუფებს საქართველოს ენერგეტიკულ რესურსებს. მაგ. ტრადიციული, ალტერნატიული, ენერგეტიკული რესურსები გარემოს დაცვითი
უსაფრთხოების მიხედვით.
ეცნობა მდგრადი განვითარების–გარემოს დაცვით თემებს, გამოყოფს მათგან საქართველოსათვის აქტუალურს და მსჯელობს გამომწვევ მზეზებზე და შედეგებზე.
|
|
გაკვეთილის მნიშვნელობა
და აქტუალობა.
|
საქართველოს კანონმდებლობით; – წყალი უნიკალური და უპირველესი, სასიცოცხლო მნიშვნელობის, ადამიანის, ცხოველთა სამყაროს და მცენარეული საფარის არსებობისათვის აუცილებელი, და საქართველოს ეკონომიკის, განვითარებისათვის უმნიშვნელოვანესი ბუნებრივი რესურსია.
საქართველოს კონსტუტუციით ადამიანის ჯამრთელობისათვის უსაფრთხო გარემოს უზრუნველსაყოფად, საზოგადოების ეკოლოგიური დაეკონომიკური ინტერესბის შესაბამისად, ახლანდელი დამომავალი თაობების ინტერესების გათვალისწინებით სახელმწიფო უზრუნველყოფს გარემოს დაცვას და შესაბამისად, გარემოს შემადგენელი ძირითადი კომპონენტის–წყლის დაცვას.
ყველა საქართველოში მცხოვრები, ვალდებულია უზრუნველყოს წყლის რაციონალური და მდგრადი გამოყენება და დაცვა, არ დაუშვას მისი გაბინძურება, დანაგვიანება და დაშრეტა.
საქართველოს სახმელეთო ტერიტორიაზე, მის წიაღში, კონტინენტურ შელფში, ტერიტორიულ წყლებში და განსაკუთრებულ ეკონომიკურ ზონაში არსებული წყალი საქართველოს ეროვნული სიმდიდრეა და მას სახელმწიფო იცავს.–
–წყლის შესახებ
კანონი საქართველოს პარლამენტმა 1997წ–ის 16 ოქტომბერს მიიღო.
|
|
აქტივობის–მიზნები და მისაღწევი სედეგები.
|
მოსწავლე ახასიათებს და აანალიზებს საქართველოს ბუნებრივ პირობებს.
შავი ზღვის და კასპიის ზღვის აუზის მდინარეების თავისებურებების შესწავლა, ყურადღების გამახვილება, მათ საზრდოობაზე, მსგავსება ბანსხვავებაზე და განაწილებაზე.
წიგნთან და კომპიუტერთან დამოუკიდებელი მუშაობის თანამშრომლობის უნარჩვევების და
ყურადღების განვითარება.
შეძლონ ლიხის წყალგამყოფი ქედის გამოყენებით დასავლეთის და აღმოსავლეთის, შავი და კასპიის ზღვის აუზების T ცხრილში დახარისხება; სათავე, შესართავი, მიმართულება, საზრდოობა, რელიეფის გავლენა დინების ხასიათზე, რეჟიმი ჰავასთან დაკავშირებით, სიმძლავრე ენერგია, სამეურნეო მნიშვნელობა ენერგიტიკული და საირიგაციო მნიშვნელობის თვალსაზრისით. შეუძლიათ საკუთარი სოფლის მდინარეზეც ისაუბრონ, მოძიებული მასალის მიხედვით (რომელიც დავალებად მიეცემა.)
|
|
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები.
|
მე IX კლასის სახელმძღვანელო საქართველოს გეოგრაფია.
საქართველოს ფიზიკური რუკა–1;600 000,.
კომპიუტერი, პროექტორი, ცარცი, დაფა, ფურცლები, ფანქარი, პასტა.
განსავითარებელი უნარები; მუშაობა რუკაზე, მათ შორის კონტურულზე, კომპიუტერთან თანამშრომლობა, მსჯელობის, ნასწავლის გამეორებითა და გამოყენებით ყურადღების განვითარება.
|
|
მოსწავლეებმა უნდა იცოდნენ;
|
ა)საქართველოს მდებარეობა საზღვრები.
ბ)ლიხის წყალგამყოფი ქედის მნიშვნელობა, დასავლეთის და აღმოსავლეთის განსაზღვრა.
გ)გაიხსენონ შავი ზღვის მნიშვნელობა.
ვ)ჩამოთვალონ დასავლეთის და აღმოსავლეთის მდინარეების სახელები.
დ)ჩამოთვალოს ძირითადი კლიმატწარმომქმნელი ფაქტორები.
ე)თანამედროვე ეკოლოგიური პრობლემები.
|
|
გაკვეთილის მსვლელობა;
|
დავალების შემოწმებას (5)წ. ეთმობა.
მასწავლებლის თხოვნით მოსწავლეები იხსენებენ მდინარის შემადგენელ ნაწილებს და განმარტავენ მათ მნიშვნელობას(5)წ.
ამის შემდეგ კლასი იყოფა ორ ჯგუფად;
Iჯგუფი მუშაობს შავი ზღვის აუზის მდინარეებზე; იყენებენ T ცხრილს
IIჯგუფი კასპიის ზღვის მდინარეებზე დაიყენებენ T ცხრილს.
1.ჯგუფი ამზადებს ცნობას ა)–ს და მათ ქვეშ მოთავსებულ სავარჯიშოებს.
2)მუშაობს ბ) და გ) წყაროებზე და მატ ქვეშ მოტავსებულ სავარჯიშოებზე 10)წ.
სავარჯისოს დასრულების შემდეგ მოსწავლეები ცვლიან კონტურულ რუკებს და ერთმანეთის ნამუშევრებს ამოწმებენ.
პასუხების პრეზენტაციას (5)წ. ეტმობა.
ტბებისა და წყალსაცავების თავისებურებების გახსენების შემდეგ 1)ჯგუფი ამზადებს ქვეთავს ; ტბები, ხოლო 2)ჯგუფი ქვეთავს წყალსაცავები. ჩანჩქერებზე ორივე ჯგუფი მუშაობს და ორივე ჯგუფი პასუხობს შესაბამის სავარჯიშოებსაც(10)წ. პასუხების პრეზენტაციას (5)წ. ეთმობა.
|
|
შეფასება;
|
პასუხების შეფასებისას მასწავლებელი ყურადღებას მიაქცევს კონტურულ რუკებზე მუშაობისა და მსჯელობის უნაარს, აგრეთვე მოსწავლეები ფასდებიან იმ მიზნებიდან გამომდინარე, რომელიც გაკვეტილის დასაწყისში დაისახა. დავაკვირდები მოსწავლეების პასუხებს
და შედეგებიდან გამომდინარეს შევაფასებ შემდეგი კრიტერიუმების მიხედვით;
ა)ინფორმაციის ანალიზის, ინტერპრეტაციის და კლასიფიცირების უნარი;
ბ)მიზეზ–შედეგობრივი კავშირების დადგენის უნარი.
გ)საკიუთარი მოსაზრების გამოთქმის, არგუმენტებისა და დასკვნების გაკეტების უნარი. სეფასება იქნება განმავიტარებელი სიტყვიერი და განმსაზღვრელი, შეფასდებიან ინდივიდუალურად.
|
|
2
|
1
|
0
| |
კომპონენტები
|
დიახ
|
საშუალოდ
|
არა
|
1.საგაკვეთილოპროცესშიჩართულობა.
| |||
2. გეოგრაფიული ინფორმაციის მოძიების და ინტერპრეტაციის უნარი.
| |||
3.გეოგრაფიული კვლევის და ანალიზის უნარი. | |||
4. პრეზენტაციისუნარი.
| |||
5.ჯგუფში ეფექტური მუშაობა
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий